Порядок реєстрації ТОВ в 2019 році

Кожен громадянин України, згідно конституційних прав має можливість вести власний бізнес, якщо цей вид господарської діяльності не заборонений законодавством. Найпоширенішим видом господарських товариств є саме Товариство з обмеженою відповідальністю, заснування якого підлягає обов’язковій державній реєстрації.

Що треба зробити перед самою реєстрацією?

Відносини, що регулюють реєстрацію ТОВ зазначені в Законі України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань” та в Законі України “Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю”.

Перед безпосередньою реєстрацією треба визначитись з такими основними моментами:

  1. Найменування ТОВ. При цьому треба перевірити унікальність Вашої назви. Це можна зробити за допомогою Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань;
  2. Вибір КВЕДів, тобто видів економічної діяльності Вашого Товариства; Ознайомитись із КВЕДами можна за посиланням;
  3. Визначитись із засновниками ТОВ та статутним капіталом, який має бути сплачено у річний термін після реєстрації, якщо інше не передбачено Статутом. Якщо одноосібний склад учасників (засновників), що дана особа є володільцем 100% статутного капіталу, якщо декілька – пропорційно вкладу кожного з учасників.
  4. Система оподаткування. При реєстрації Ваше Товариство буде зареєстровано на загальній системі оподаткування (Податок на прибуток, ПДВ, ЄСВ за найманих працівників), однак при реєстрації можна подати реєстратору заяви про реєстрацію платником Єдиного податку (5% від доходу) та платником ПДВ.

Наступним етапом є саме складання установчих та реєстраційних документів. Для державної реєстрації необхідно подати:

  1. Заповнена Заява про проведення державної реєстрації юридичної особи Форми 1;
  2. Оригінал рішення про заснування ТОВ (найчастіше це Протокол загальних зборів). Аналізуючи це питання хотілось зазначити, що п. 2.1 ч. 1 ст. 17  Законом України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань” передбачено подача примірнику оригіналу (нотаріально засвідчену копію) рішення засновників, однак де-факто достатньо тільки оригіналу. У зв’язку з цим, радимо проконсультуватись з Вашим місцевим реєстратором.
  3. Статут Товариства (детально про вимоги до статуту ми розповідали раніше. Аналізуючи це питання хотілось зазначити, що п. 5 ч. 1 ст. 17  Законом України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань” передбачено подача установчого документу юридичної особи – у разі створення юридичної особи на підставі власного установчого документа, тобто оригіналу. Однак ч. 2 ст. 11 Закону України “Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю” передбачено засвідчення справжності підписів учасників у нотаріуса, що є колізією. На практиці ж реєстратори вимагають статут із засвідченням підписів у нотаріуса.  У зв’язку з цим, радимо проконсультуватись з Вашим місцевим реєстратором.
  4. Заява про застосування спрощеної системи оподаткування та реєстрації платником ПДВ – не є обов’язковою вимогою, тобто на бажання засновника (ків).
  5. Нотаріальна довіреність, якщо документи подаються не засновником (засновниками). Якщо у Товаристві декілька засновників, то або документи подаються всіма засновниками або засновниками видається нотаріальна довіреність на ім’я одного засновника на проведення реєстраційних дій.

Отримавши вищевказані документи державних реєстратор безкоштовно в термін 24 годин повинен зареєструвати Ваше Товариство, якщо відсутні підстави для відмови. За відповідну плату реєстрація може бути проведена за 6 чи 2 години.

Хочемо зазначити, що після реєстрації, Ваше Товариство автоматично встане на облік в органи ДФС та статистики.

Якщо Вас зацікавила тема статті або Вам необхідна правова допомога юриста з питань реєстрації ТОВ, Ви можете зв’язатись з нами за контактами зазначеними на сайті.